יש שני גישות להשקעות : גישת הערך והגישה הפסיכולוגית.נניח מניה שערכה 100 יורדת ל70 : לפי גישת הערך כדאי לקנות – לנצל את ההזדמנות, לעומת זאת לפי הגישה הפסיכולוגית. אם המניה ירדה סימן שתמשיך לרדת ולכן כדאי למכור. הדרך הנכונה היא דווקא גישת הערך, לקנות כאשר המניה נמצאת בשפל – לנצל את ההזדמנות שהיא למטה. יש שני בעיות בגישת הערך. אנליסטים שונים יתנו תחזיות שונות לשווי המניה. בעיה נוספת, שזו שיטה לא קצרת טווח, זו שיטה שמסתכלת לטווח רחוק, כעת המניה שקניתי בערך 70, קניתי והיא המשיכה לרדת ל50 – אבל בטווח הרחוק היא בסוף תעלה ל120. לכן, בהסתכלות לטווח הרחוק יש יתרון גדול בגישת הערך.
לסיכום : לבית השקעות יש את הכלים להנחות את הלקוחות לפעול בצורה נכונה ולא לפי חשיבה שנכונה פסיכולוגית אך לא נכונה כלכלית. הדוגמא שצויינה כאן – היא רק דוגמא אחת למקרה שבו כדאי בית השקעות בכדי לדעת לקרוא את המפה נכון.
|